Scott |
Scott SPARK 940Celoodpružené horské kolo |
Scott SPARK 940 se superlehkým hliníkovým rámem, tlumičem FOX Nude, sadou Sram Eagle 12 a naším patentovaným systémem TwinLoc, kterým snadno volíte jeden ze tří modů tlumení. Lehké a odolné kolo za skvělou cenu a s totožnou geometrií rámu jako karbonové varianty.
Kód produktu | 7131035758 |
Kód dodavatele | 7131035758 |
Rám | Spark 3 Alu 6011 Superlite Hydroformed, střed 92 mm, pevná osa 12 x 148 mm |
Vidlice | Fox 34 Float Performance Air Grip 3, 3 polohová, zdvih 120 mm, osa 15 x 110 mm |
Hlavové složení | Syncros Pro Press Fit, Tapered 1,5"-1 1/8" |
Brzda přední | kotoučová hydraulická Shimano M615, kotouč 180 mm |
Brzda zadní | kotoučová hydraulická Shimano M615, kotouč 180 mm |
Středové složení | Shimano MT500 PA |
Kliky s převodníky | Shimano XT M8000, Hollowtech 2, 34/24 zubů |
Řazení | Dhimano XT M8000, Rapidfire Plus |
Přesmykač | Shimano XT M8020 |
Přehazovačka | Shimano XT M8000 |
Počet rychlostí | 22 |
Řetěz | KMC X11L |
Kazeta | Shimano SLX M7000,;11-42 zubů |
Náboj přední | Shimano Deore M618-CL |
Náboj zadní | Shimano Deore M618-CL |
Ráfky | Syncros X-23, 32 děr, Tubeless Ready |
Řídítka | Syncros FL2.0, T-bar Alu 6061, 740mm, 9° |
Představec | Syncros FL2.0, Alu 6061,;31,8 mm, 1 1/8”, 6° |
Sedlo | Syncros XR2.0, Crom |
Sedlovka | Fox Transfer Dropper, 100/125 mm, 31,6 mm |
Pláště | Maxxis Forekaster 2,35", 120 TPI, Kevlar, Tubeless Ready, EXO |
Velikost rámu | S, M, L, XL |
Hmotnost | 13.3 kg |
Technologie | ICCR VNITŘNÍ VEDENÍ KABELŮ, TECHNOLOGIE BOOST, KONSTRUKCE TRUNNION, ROCKER LINK, ASYMETRICKÝ DESIGN |
Abychom na nových modelech dosáhli čistého a zároveň funkčního vzhledu, vedeme všechny kabely v celé jejich délce vnitřkem. Odpadá tak rušivý vzhled příslušenství a design rámu působí elegantněji. Kabely jsou tak chráněny a déle vydrží. Hliníkové, strojově obráběné průchodky jsou dodávány s rámem a můžete si je vybrat podle nastavení kola. Není problém ani sestavení elektronické sady nebo teleskopické sedlovky.
Boost je nový standard náboje a pohonu kola vyvinutá značkou SRAM. Je konstruován kolem širšího zadního a předního náboje a z důvodu širšího rozpěrného úhlu mezi dráty mohou být kola ve výsledku tužší. U zadních nábojů Boost 148 se příruba na obou koncích posouvá o 3mm dál. Boost je koncipován jako komplexní systém a výkon pohonu jím nijak netrpí. Přestože jsou náboje Boost širší o 3mm na každém konci, Q-faktor zůstává stejný, protože kliky systému Boost používají převodníky adekvátně usazeny o 3 mm dál směrem ven a zajišťují tak požadovanou dráhu řetězu. Kliky Boost se můžou použít pouze v kombinaci se 148 mm nábojem. Šířka předního náboje se zvýšila o 10 mm na celkových 110 mm. Největším přínosem technologie Boost je vyšší tuhost kol a zvětšená oblast pro průchod větších pneumatik rámem. S našimi koly jsme chtěli překonat základní standardy a optimalizací designu rámu a geometrie využít veškeré výhody této technologie. Posun převodníku o 3 mm vně, zvětšuje oblast průchodu pneumatiky zadní stavbou i průřez jejích trubek. Následně se v této oblasti rámu zvýšila tuhost. Díky širším možnostem pozice zadního kola může být rámová geometrie přizpůsobena. Zadní stavba se může zkrátit a kolo proměnit ve hbitější stroj.
Tlumič Metric v nové standardní velikosti montujeme způsobem Trunnion. Tělo tlumiče se nyní nachází mezi dvěma níže položenými upevňovacími šrouby, což znamená, že tlumič má větší zdvih při kratší délce. Zdvih se u 165 mm tlumiče zvýšil z 38 mm na 40/45 mm. Standardní Trunnion přináší také konstrukční výhody. Kratší tlumič je umístěn těsně u sedlové trubky, aby byl zaintegrován co nejkompaktněji. Podařilo se zkonstruovat nenápadné, ale tuhé přepákování, lehčí než kdy před tím. Díky konstrukci uchycení Trunnion je horní rámová trubka prohnutější a její pozice velmi nízko. Celoodpružený rám je skvěle kompaktní s možností připevnit jak malý, tak velký košík na lahev.
Uhlíková spojka Spark je konstruována lisováním. Je o 37 g lehčí než hliníkový ekvivalent a polovina hmotnosti předchozího sparkového spoje. Vytvoření vazby ve dvou kusech znamená, že veškerý přebytečný materiál může být odstraněn zevnitř spojky, aniž by došlo k obětování tuhosti.
Při pohledu shora jsou spodní rámová trubka modelu Spark a vahadlo zcela zjevně umístěny vůči sobě asymetricky. Karbonová vlákna dosahují svého největšího potenciálu, pokud se aplikují v hladkých přímých liniích. Pozice tlumiče mírně vychýlená vlevo umožňuje kontinuální strukturu od spodní rámové trubky přes tlumič k hlavnímu čepu.
Horská kola
Výška postavy (cm) | palce | velikost | centimetry |
150 - 155 | 15 - 16 | XS | 38 - 40 |
156 - 160 | 16 | XS - S | 40 - 42 |
161 - 165 | 16 - 17 | S | 42 - 44 |
166 - 170 | 17 - 18 | S - M | 44 - 46 |
171 - 175 | 18 - 19 | M | 46 - 48 |
176 - 180 | 19 - 20 | L | 48 - 50 |
181 - 185 | 20 - 21 | L - XL | 50 - 52 |
186 - 190 | 21 - 22 | XL | 52 - 56 |
191 - 195 | 22 - 23 | XL - XXL | 56 - 60 |
196+ | 24 | XXL | 60 |